دیگر كسی اوباما را دوست ندارد
نوشته شده توسط : amatrack

باراك اوباما هنگامی كه به ریاست جمهوری آمریكا رسید به دلیل رنگ پوستش و تبلیغاتی كه پیرامون وی به راه افتاده بود، به عنوان نماد جنبش نسلی كه خواهان تغییر است معرفی شد. حمایت وسیع روشنفكران آمریكایی از اوباما و اهدا جایزه نوبل صلح به وی، آنهم درحالیكه هنوز یك سال از دوران زمانداری اش سپری نشده بود نشان داد كه اراده ای قوی برای معرفی نخستین رییس جمهور سیاه پوست آمریكا به عنوان رییس جمهوری متفاوت وجود دارد.

اشپیگل در گزارشی در این باره نوشت كه اگرچه هنوز هم 7 درصد از طرفداران اوباما در پاكستان[كشوری كه در دوران اوباما هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی عده زیادی را در آنجا كشته اند] زندگی می كنند، اما پژوهشی كه مركز تحقیقاتی آمریكایی مشهور pew resesrch center در میان 26000 شهروند از 21 كشور مختلف انجام داده است، نشان می دهد كه از محبوبیت اوباما به طور چشمگیری كاسته شده است.

براین اساس در سراسر دنیا سرخوردگی و نومیدی نسبت به عملكرد رئیس جمهوری آمریكا اوباما و سیاستهای او رو به افزایش است. بیش از همه آلمانی ها نگران تهدیدات جنگی اوباما و شكست و ناكارآیی او در حفاظت از محیط زیست هستند.

در حال حاضر رئیس جمهوری آمریكا در اضطراب و هراس رقابت مجدد خود هم هست و تازه ترین گزارشات نشان می دهد كه اوباما باید به بهترین وجه در مقابل رقیب جمهوریخواه خود 'میت رومنی' ظاهر شود. در پایان حدود 90 درصد از آلمانی ها فكر می كنند كه مجدد اوباما انتخاب خواهد شد.

بر اساس یك نظرسنجی كه بوسیله خبرگزاری رویترز منتشر شده آمده است، پس از ارائه گزارشهای اقتصادی-شغلی و اذعان اوباما به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی، محبوبیت وی به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2012 تاكنون رسیده است. گزارش رویترز مربوط به نظرسنجی مشتركی است كه با موسسه نظرسنجی ایپساس فراهم شده است.

بنابراین گزارش، طی یك ماه گذشته درصد محبوبیت اوباما از 50 به 47 كاهش یافته است كه پایین ترین درصد محبوبیت اوباما از آغاز سال 2012 می باشد. افزایش 6 درصدی افرادی كه فكر می كنند اقتصاد در مسیر اشتباهی قرار دارد، درصد این افراد را در این ماه به 63 رسانده است.

سایت خبری بی بی سی هم قسمتی از نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو را منتشر كرده است. این تحقیق نشان می دهد كه سیاست خارجی باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا نسبت به سال نخست ورود او به كاخ سفید شهرت و اعتبار خود را در میان بسیاری از مردم جهان از دست داده است.

نتایج این نظر سنجی كه روز چهارشنبه (۱۳ ژوئن – ۲۴ خرداد) منتشر شده از كاهش ۳۰ درصدی محبوبیت سیاست خارجی اوباما در میان چینی ها حكایت دارد. درحالیكه در نظرسنجی مشابه سال ۲۰۰۹ چینی ها ۵۷ درصد به نفع اوباما رای داده بودند اكنون تنها ۲۷ درصد از مردم پر جمعیت ترین كشور جهان سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریكا را می پسندند.

موسسه نظرسنجی پیو (Pew Research Center) نتایج نظرسنجی جدید خود را از میان شركت كنندگان در ۲۱ كشور جهان استخراج كرده است.

از نكات بارز این نظرسنجی مخالفت اكثر شركت كنندگان با سیاست باراك اوباما در استفاده از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین بر علیه كسانی است كه كاخ سفید رهبران تروریسم و تهدیدكنندگان جان شهروندان آمریكا می نامد. با این وجود، اعتماد به رئیس جمهوری آمریكا و سیاست های او در طول چهار سال گذشته در میان متحدان كاخ سفید به ویژه در اروپا تغییر فاحشی نكرده است.

ریچارد وایك از مدیران طرح تحقیقاتی نگرش جهانی موسسه پیو معتقد است كه نتایج مایوس كننده برای آقای اوباما هنگامی برجسته می شوند كه در مورد سیاست های ویژه رئیس جمهوری آمریكا از شركت كنندگان سوال می شود.

پس از افشای رسوایی اخلاقی بیل كلینتون، هیلاری كلینتون در باره وی گفت كه غیر از سگمان كسی بیل را دوست ندارد. اگرچه در باره اوباما بحثی از رسوایی اخلاقی نیست، اما وعده های وی را نیز كسی باور نمی كند و دیگر كسی اوباما را هم دوست ندارد.

پژوهش**1981**9123





:: برچسب‌ها: باغ , سفید , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: